Jak otworzyć bramę automatyczną, kiedy nie ma prądu?
Czy automatyczną bramę garażową albo wjazdową da się otworzyć podczas awarii prądu? Co robić, kiedy zabraknie zasilania z sieci? Jak wygląda awaryjne otwieranie bram garażowych?
Bramy garażowe napędzane silnikiem elektrycznym to ogromna wygoda dla użytkowników. Otwarcie bramy garażowej lub wjazdowej bez konieczności wysiadania z samochodu ułatwia życie i pozwala oszczędzić tak przecież cenny dla każdego czas. Dużą zaletą automatyki do bram jest fakt, że możemy otworzyć bramę garażową bez konieczności przesuwania ciężkiego skrzydła bramy. Przeciwnicy napędów do bram podają, że przewaga bram tradycyjnych nad bramą automatyczną polega na możliwości otwarcia bramy nawet w razie awarii sieci albo przerwie w dostawie prądu. Uspokajamy – bramę garażową albo wjazdową z napędem jak najbardziej DA SIĘ otworzyć w przypadku braku prądu. Jak to wygląda w praktyce?
Otwieranie bramy bez prądu kluczykiem i linką
Awaria prądu to problem, który może przydarzyć się w każdej chwili. Dlatego tak ważne jest, aby brama garażowa miała system awaryjnego otwierania na wypadek przerw w dostawie prądu. Jakie rozwiązania awaryjne stosuje się w przypadku automatyki do bram? Część bram z napędem automatycznym jest wyposażona w mechanizm odblokowujący do uruchomienia z pomocą dedykowanego kluczyka. Wyposażeni w specjalny kluczyk bramę możemy otworzyć ręcznie. Klucz jest umieszczony we wkładce patentowej połączonej linką z napędem. Kiedy go przekręcimy, mechanizm się odblokowuje. Jeżeli chcemy ręcznie otworzyć bramę, możemy też wykorzystać odblokowania linkowe. W okolicy silnika umieszczana jest linka, której pociągnięcie ma odblokować napęd i umożliwić ręczne otwarcie bramy. Zewnętrzne odblokowania linkowe do napędu znajdziesz w naszej ofercie. W bramach Beninca wykorzystujemy też często możliwość zasilania awaryjnego baterią.
Zasilanie awaryjne bramy baterią
Często bardziej komfortową dla użytkownika opcją jest zasilanie awaryjne wbudowane w bramę automatyczną. To nic innego, jak dodatkowy akumulator, które można zintegrować z silnikiem, albo bateria mieszcząca się w obudowie. Taki dodatkowy element konstrukcji umożliwia zasilanie awaryjne z baterii nawet, kiedy zaskoczy nas brak prądu. Jeżeli w Twojej okolicy przerwy w dostawie prądu zdarzają się często, wybierz napęd do bramy z napięciem 24 V, czy to napęd do bram skrzydłowych, garażowych czy przesuwnych. W takich napędach możliwe jest wbudowanie baterii zasilania awaryjnego, a Ty zyskujesz alternatywne źródło energii do otwarcia mechanizmu.
Akumulator pozwoli Ci dalej otwierać i zamykać bramę pilotem. Nie będzie konieczne podnoszenie bramy ręcznie ani rozryglowanie bramy. Akumulator podtrzyma napięcie nawet przez kilkanaście godzin – to zależy od jego stanu naładowania oraz temperatury. Kiedy prąd płynie w sieci, akumulator ładuje się sam.